In Blogs, Praktijkvoorbeeld, Profilering

 

aankondiging nieuwe website linked in geen onderscheid

klik voor vergroting

Nieuw jaar nieuwe website. Die wordt uiteraard met enig aplomb aangekondigd. Helaas. Het is meer van hetzelfde. Waar is jullie onderscheid ?

Anno 2023 is het vreemd als nieuwe websites NIET een helder onderscheidende boodschap hebben. Er zijn al heel publicaties geschreven (door bijvoorbeeld Dorien ten Dijck, Julius Scholten, of Beatrijs van Selm) dat je zou verwachten dat die boodschap overgekomen zou zijn. Voor de zekerheid: met he antwoord op de vraag “what’s in it for me?” kom je al een heel eind.

Disclaimer
Deze analyse is bewust anoniem gemaakt: we willen het kantoor niet aan de schandpaal nagelen, we willen vooral promoten dat elk ander kantoor wèl met onderscheid aan de slag gaat.

 

De aankondiging op LinkedIn

Lees deze LinkedIn post ter illustratie. Doe dan even je ogen dicht en denk na over wat je nu net gelezen hebt. Heb je iets gelezen dat anders is dan andere bouw- en vastgoedkantoren schrijven?  Vraag jij je ook af “waar is jullie onderscheid ?”.

 

De website zelf

Als de homepage er niet mee begint, is de over ons-pagina van een website de meest informatieve als het gaat om het vinden van het onderscheid. Het is dé plaats om in eigen woorden aan te geven wie/wat het kantoor is. Voor bezoekers (lees: gewenste potentiële cliënten) is daarbij van belang:

  • Relevant – passend bij hun ervaringen, behoeften, etc..
  • Aanspreken – vergroot de aantrekkingskracht (om verder te lezen of zelfs om contact op te nemen)
  • Onderscheidend – verschillend ten opzichte van andere, vergelijkbare kantoren

Lees wat dit kantoor schreef (klik voor vergroting)

over ons nieuwe website geen onderscheid

Ook hier weer de vraag: Heb je iets gelezen dat anders is dan andere bouw- en vastgoedkantoren schrijven?  Vraag jij je ook af “waar is jullie onderscheid ?”.

 

onderscheid profileringZoek, kies en promoot je onderscheid

Zoeken

Wat maakt jouw kantoor anders dan anderen? Het zou kunnen zitten in specifieke deskundigheid, in een specialisme op een bepaalde bedrijfstak of cliëntengroep of regio (combinaties hiertussen kunnen ook heel effectief blijken). De houdbaarheid hiervan is beperkt: vrij eenvoudig te kopiëren door anderen.

Een beter want duurzamer onderscheid is te vinden in

  • uw werkwijze (die moet dan ook wel echt wat anders zijn dan anderen)
  • uw visie op het werkveld van uw cliënt,
  • uw prijsstelling (werken zonder uurtarief is anno nu nog zeer onderscheidend)
  • de verschillende persoonlijkheden binnen uw personeel
Kiezen & creëren

In uw uitstraling, in de locatie en vormgeving van uw kantoor, in de manier waarop u communiceert. In dat alles kunt u het anders doen dan anderen.

Promoot je onderscheid

Omdat het overgrote deel van NL zeer zelden met een advocaat hoeven te werken, is het belangrijk dat u zichtbaar, opvallend en onderscheidend naar buiten treedt. Dat ‘naar buiten treden’ is een taak voor u en al uw kantoorgenoten: met regelmaat uw kantoor en de propositie over het voetlicht brengen. Uiteraard op een manier die potentiële cliënten kunnen snappen en waarderen.

 

Wil je het anders aanpakken?

hulp advies begeleidingHet is geen ABC-tje maar ook geen hogere wiskunde.

Een workshop profileren met onderscheid” faciliteert uw denkproces en zorgt voor een onderscheidende beeldvorming naar uw gewenste cliënten.

Neem contact op met Dirk Heuff voor meer informatie: in 20 minuten aan de telefoon weet je HOE deze workshop jou kan helpen aan meer onderscheid.
Bel hem op 06 – 105 371 58 of stuur een e-mail.

 

Recommended Posts
input output balans optimalisatieklanten prospects verschil maken
0 Shares
Share
Tweet
Share