Het ontwikkelen van relaties met potentieel nieuwe cliënten. Met als doel hun zaken te mogen behartigen: hoe komt u van contact naar een ‘contract’ met die cliënt?
“Wat is de mooiste acquisitie-actie die jij ooit gezien hebt?” was de vraag van een deelnemer aan een workshop ‘Klantgericht Ondernemerschap’ tijdens de SummerSchool van [...]
Voldoende relevante contacten in je netwerk, maar kan je bij hen aan tafel komen voor een ècht goed gesprek? Daarom hier 3 stappen om je op weg te helpen: 1 – THINK Wat zijn de actuele [...]
Klantgericht ondernemerschap is voor vele advocaten en notarissen een uitdaging. Dat is niet vreemd als we ons bedenken dat de kenmerken van zo’n vakman (of vakvrouw) de tegenpolen zijn van [...]
Meer en meer medewerkers krijgen de opdracht om meer en vaker met acquisitie bezig te zijn. Om actiever te zijn in netwerken, nieuwe klanten werven en extra werk te genereren. Naast de norm van [...]
De aandacht die advocaten en notarissen aan acquisitie geven, is omgekeerd evenredig met de hoeveelheid onderhanden werk: hoe drukker de dossiers, hoe minder acquisitie. Daardoor is acquisitie [...]
In een eerdere blog lieten we zien dat 20% van de beschikbare uren niet tot geïncasseerde omzet leidt. Dat leverde instemmende en vragende reacties op (geen afkeurende, opvallend genoeg). Ook [...]
Heel veel notaris- en advocatenkantoren hebben nagedacht over de aanschaf van een CRM-systeem. De kosten zijn cijfermatig scherp in beeld gebracht; de opbrengsten (bijna) niet. Over het gebruiken [...]
Er zijn heel veel advocaten en notarissen die af en toe een declaratie matigen of een klacht over de factuur beantwoorden met een creditfactuur. Slechts een klein deel vraagt zich af WAAROM niet [...]
Uw tevreden cliënten zijn de beste bron voor nieuwe zaken. 80% van hen wil graag hun positieve ervaringen delen met hun zakelijke netwerk. Dat doen ze niet automatisch; uw initiatief is [...]
Als vandaag de stapel dossiers voldoende groot is, eist dat alle aandacht. Maar wat gebeurt er als de stapel weg is? Dan moet er plotseling hard ingezet worden op acquisitie. In deze blog een [...]
Deze website maakt gebruik van cookies om uw ervaring te verbeteren. We gaan ervan uit dat je hiermee akkoord gaat, maar je kunt je afmelden als je dat wilt. AkkoordNiet akkoordLees Privacy Policy
Privacy & Cookies Policy
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.